water en gezondheid

Water is de meest natuurlijke drank,
het meest natuurlijke medicijn.
Uw lichaam hunkert naar zuiver water.

Dr. F. Batmanghelidj


Water en gezondheid

Stimuleer de gezondheid van uzelf en uw gezin.
Voor jong en oud is gezond zijn en blijven het belangrijkste wat er is. Dit betekent, gezond en gevarieerd eten, regelmatig bewegen, voldoende rust en ontspanning én voldoende zuiver water drinken.
Voldoende zuiver water drinken hoort bij een gezonde levensstijl omdat het zoveel voordelen oplevert, zoals:

- versterking van uw afweersysteem.
- voorkoming van ziektes en toekomstige kwalen.
- reinigiging/zuivering van uw lichaam.
- houdt u in balans.
- zorgt ervoor dat uw lichaam goed kan functioneren.
- draagt bij aan goede fysieke prestaties.
- zorgt voor een beter concentratie vermogen.
- zorgt ervoor dat u zich minder vermoeid gaat voelen.
- beter voor gewichtsverlies.
- zorgt voor een gezondere en mooiere huid
etc.


Tips voor het drinken van water.

Om de voordelen van zuiver water optimaal te benutten, hebben we de volgende tips voor u:

Tip 1: Drink voldoende water.
U moet voldoende water drinken. Het is hoofdzaak om niet chronisch gedehrydrateerd te raken en het waternivo goed op peil te houden.
Er wordt bijvoorbeeld aangeraden om 1,5 liter per dag te drinken. Voor sommige mensen is dat te veel, voor anderen te weinig.
De regel is vrij eenvoudig: drink water als je dorst hebt en drink dan tot je voldoende hebt.


Tip 2: Drink niet teveel water.
Ook water kun je teveel drinken, het is niet de bedoeling om het lichaam geforceerd te spoelen met water. Luisteren naar uw lichaam is heel belangrijk.

Tip 3: Drink water puur.
Waar de meesten mensen zich niet bewust van zijn is dat we het water puur moeten drinken. Dus niet in de vorm van koffie, thee, frisdranken, wijn, bier etc.
Dit betekent, dat als we dorst hebben, het beter is om puur water te drinken.

Tip 4: Drink zuiver water.
Het water dat we drinken moet zo zuiver mogelijk zijn.
Water moet het lichaam immers zuiveren, en geen onzuiverheden in het lichaam brengen.
Daarnaast geldt ook, hoe zuiverder het water, hoe meer afvalstoffen en onzuiverheden het kan afvoeren.
Lees: waterzuiveringssystemen voor thuis.

Tip 5: Drink mineraal-arm water.
Het is belangrijk om mineraal-arm water te drinken, omdat de mens geen plant is en de mineralen in het water niet kan opnemen.
De mineralen in het drinkwater, zijn namelijk Anorganische (dode) mineralen zoals ze in de bodem voorkomen. Deze Anorganische mineralen kunnen niet benut worden in het fysisch proces van opbouw van onze cellen, integendeel ze kunnen voor heel wat problemen zorgen (verharding van slagaders, belasting voor de spijsvertering, belasting voor de nieren, etc.) , met alle gevolgen van dien.
Planten daarentegen hebben wel het vermogen om Anorganische mineralen op te nemen en deze om te zetten in Organische mineralen
Als een mens mineralen wil opnemen, moet hij die in Organische vorm nemen, door het eten van groente, fruit, graanproducten, etc..
Ons drinkwater moet dus geen of zo min mogelijk mineralen (anorganische) bevatten.

Tip 6: Drink liever geen water tijdens het eten.
Drink water minimaal een half uur voordat je gaat eten of drink water ca. 2 uur na het eten.
Dit is namelijk veel beter voor de opname van de voedingsstoffen in het eten.

Tip 7: Drink water nooit te koud.
Pas op met het drinken van ijskoud water, je lichaam zal dit op lichaamstemperatuur willen brengen en dit kost extra energie. Met ijskoud water krijgt bovendien je maag het elke keer te verduren.

Tip 8: Drink meer water tijdens een fysieke inspanning.
Tijdens een fysieke inspanning verlies je meer vocht. Voor een optimaal funtioneren moer je ervoor zorgen dat dit verlies tijdig aangevuld wordt met zuiver water. Want als je echt dorst krijgt ben je eigenlijk al een beetje te laat.


designed by TWO ADDS